18 junho 2011



brooklyn

the last car on the line
i guess you're back doing time
the ghost of christmas past
left walt whitman in the trash

you started out with nothing but lonely days
you used to like the sad songs of doom and gloom
you started with nothing but throwaways
you couldn't live with me so you moved to
brooklyn

artificial desserts
some have cars some have kids
hit the pathmark after work
some never been past the bridge

you started out with nothing but lonely days
you used to like the sad songs of doom and gloom
you started with nothing but throwaways
you couldn't live with me so you moved to
brooklyn

i sometimes lie awake until sunrise
wondering how we become what we despise

no more couches to surf
only beaches in your dreams
no more trannies near work
it's still a drag walking in queens

it's all blood money in the bank
somehow some people find the nerve
like the soldiers they thank down in DC
if i could only find the words



estás, talvez com mais três pessoas, sentado no bar da aula magna, na passada quinta-feira, a fazeres horas para o grande concerto do ryan kid, e decides passar por cima da primeira parte. estranhas, aos poucos, que toda a gente esteja lá dentro, já. estranhas que os aplausos sejam mais que muitos, vindos, em generosas golfadas, das bocas da sala. estranhas que as melodias, lá ao fundo, te pareçam bonitas, sensíveis, catchy. esperavas de jesse malin, é dele que falamos, rock and roll vitaminado. afinal, acabou por sair isto. e isto é bom, por vezes mesmo muito bom. e, mais uma vez, o mundo - or whatever - te prova

toda a fulminante beleza
que vem conjugada,
mui displicente e ladina,
com a palavra surpresa.
olé, então se não é,
e como danada é,
esta nossa menina.