10 outubro 2007

Jens Lekman - If You Ever Need a Stranger (To Sing At Your Wedding)

if you ever need a stranger
to sing at your wedding
a last minute choice
then i am your man

i know every song, you name it
by bacharach or david
every stupid lovesong
that's ever touched your heart

every power ballad that's ever
climbed the charts

you think it's funny
my obsession with the holy matrimony
but i'm just so amazed to witness true love

and true love can be measured
through these simple pleasures
they are waiting there for you
to be discovered

i would cut of my right arm
to be someone's lover

maybe i'll meet her there tonight
at the wedding buffee
i walk up to her
when she's caught the bouquet
and oh, it's just like a whirlwind



sim, i., tens absoluta razão. esta cançãozinha entra por nós dentro e faz estragos. daquela maneira que, como certas pessoas, nos dão vertigens ('as pessoas entram umas nas outras e dão vertigens', diz o vasco gato). as palavrinhas insinuam-se, a melodia é quase subliminar, o assobio é uma espécie de cavalo de tróia..

muito obrigado. tem sido a canção destes dias. destes meus dias.

e, já sabes, fosse eu cantor e começaria agora a trautear baixinho:

if you ever need a stranger..

2 Comments:

Blogger R. said...

Obrigada por teres dado a conhecer esta música,gi!!

*

quinta-feira, outubro 11, 2007 6:15:00 da tarde  
Anonymous Anónimo said...

:)

eu em sendo cantor fazia "EXACTAMENTE" a mesma coisa... que tu.

quem sabe um dia... se a hora chegar
ainda o fazemos à vez,
combinado?
tu cantas esta no meu
e eu canto esta no teu.
sorrisos.
(o mic. ainda hade ser nosso,
estou certa. à vez)


i
know every song, you name it
by bacharach or david
every stupid lovesong
...

domingo, outubro 14, 2007 2:44:00 da tarde  

Enviar um comentário

<< Home